Pick 1 (Evil Twin): UB to silne kolory w MM17, a klon ma ogromny potencjał na powtarzalny removal dzięki blinkom. Zrozumiem oczywiście argumenty i za sygnetami, i za Putrefy. Zrozumiem, ale się z nimi nie zgodzę, choć oczywiście nikt nie powiedział, że to UB będę faktycznie zbierał.
Pick 2 (Arcane Sanctum): I na tym etapie też to wcale nie jest pewne, bo mogłem zgarnąć anioła, zbierając value i idąc w 5C albo bant blinki z czarnym splashem. Ale nad anioła ceniłem tu wyżej fixing, który doskonale pasował do decku, który mógłbym składać pod Twina.
Pick 3 (Compulsive Research): Nie taki łatwy pick, bo Reasearch wygląda niepozornie, a Guildgate Dimirowy kusi. Wolałbym też Opportunity, ale przecież nie ma tego, co chcę, a jest to, co dają. Ostatecznie wybrałem Research i to był tu najlepszy pick.
Pick 4 (Mystical Teachings): Aj, pustawo. Może powinienem jednak skręcać w inne kolory? Może UB jest draftowane tu przez kogoś też i wylądują z crapem nie w kolorach? Teachingsy to jednak coś, czym i tak bym chciał grać. Biorę i liczę na to, że jakoś to będzie.
Pick 5 (Deputy of Acquittals): Ewidentnie ktoś zbiera UB. Albo to, albo paczki tak puste. Najgorsze, że tu nawet gdybym chciał postawić jakoś drugą nogę w innych kolorach, nie bardzo mam wczym. Może Mystic Genesis? Ale zbieram stworka z Flashem, bo blinkuje.
Pick 6 (Goblin Electromancer): Zastanawiam się tu trochę na Simicowym guildgatem, Torrent of Souls, oraz Pit Keeperem. Z Esperem nie idzie, więc sięgam po Electromancera. Może Grixis? Czerwonego było sporo w poprzednich paczkach.
Pick 7 (Mist Raven): Na siódmym picku Mist Raven? Nie rozumiem co to tu robi. Biorę!
Pick 8 (Orzhov Guildgate): Tu zbieram fixing, bo będę go potrzebował. Zastanawiałem się chwilę nad Vanishem, ale nie bardzo widziałem, jak bym go mógł sensownie wykorzystywać. Ciekawszą opcją byłby Kor Skyfisher.
Pick 9 (Boros Signet): Znowu pustawa paczka z samym fixingiem, więc biorę taki, który pozwala mi grać i redem, i whitem. Lepiej bym tu wyszedł, biorąc rakdosowego lub izzetowego gate'a. Mimo to uważam, że sygnet był tu właściwym wyborem.
Pick 10 (Crippling Chill): Izzet Charm powinien być dla mnie sygnałem, że UR jest dostępne i warto iść w tym kierunku. Tylko to tak sobie myślę teraz, bo wziąłem Chilla, który nie jest może rewelacyjny, ale jest w porządku.
Pick 11 (Pit Keeper): Drop za dwa, który pozwala w late wrócić sobie inną kreaturę? Na pewno lepszy od wszystkiego, co tu jest poza tym.
Pick 12 (Hanweir Lancer): Chyba jednak będzie Grixis. Biorę Lancera.
Pick 13 (Burning-Tree Emissary): Nic tu dla mnie nie ma. Jesterem w kontrolnym decku grał nie będę. Źle układa się ten draft.
Pick 14 (Forbidden Alchemy): Nie lubię alchemii, chociaż jest to dobra karta. Nie smucę się jednak, że ją biorę. Wręcz przeciwnie.
Pick 15 (Madcap Skills): Ostatni pick bez znaczenia. Generalnie draft na tym etapie nie wygląda za dobrze, bo siedzę w kolorach, o które - takie wrażenie - walczę z innymi i przegrywam.
Pick 16 (Azure Mage): I tu jeden z kluczowych picków tego drafta. Nadal nie wiem czy jestem Grixis, Esper, czyste UB czy też cokolwiek innego. Jeśli wezmę Niv-Mizzeta, poświęcam się Grixisowi. To dobry, ale drogi i wymagający w manie pay off i finisher. Jeśli wezmę Mage'a, zostaję w niebieskim i mam taniego dropa, który dobry będzie także w late. Z kolei Grisly Spectactle to efekt, który muszę mieć w decku. I to w dużej liczbie, aby talia miała sens. Ostatecznie postawiłem na najtańszą kartę, chyba najbardziej efektywną.
Pick 17 (Phantasmal Image): Kolejny Research, Flicker i erka, której nie mogę odpuścić. Takie karty chcę w decku!
Pick 18 (Agony Warp): Ile tu dobra! to ewidentnie efekt zmiany kolejności podawania paczek. Chciałbym i Lookout, i Cower in Fear nie pogardziłbym, ale to Agony Warp bez dwóch zdań jest czymś, co chcę najbardziej. Ta karta jest naprawdę silna w tym secie, choć Cower nie jest daleko za nią - przynajmniej w kategorii removalu.
Pick 19 (Grisly Spectacle): Prosty pick, chociaż Marsh Flats i grota wcale nie są aż tak głupimi pickami. No ale ja chcę removal, który już raz puściłem.
Pick 20 (Dinrova Horror): Kolejny prosty-trudny pick. Chciałbym kolejnego Ravena, ale Dinrova Horror ważniejszy. To jedna z najlepszych kart w UB kontrolach. Nie mogę jej odpuścić.
Pick 21 (Agony Warp): Ależ pięknie te paczki się układają. Fajnie by mieć Sea Gate Oracle, ale Agony Warp nadal ważniejszy. I utwierdzający mnie w przekonaniu, że idę w dobrym kierunku jednak. Deck wreszcie nabiera rumieńców, ale brak mu ognia.
Pick 22 (Orzhov Guildgate): Kiedy nie wiesz co pickować, bierz fixing. Misjonarz to gorsza alternatywa od landa. Bardziej wartościowy byłby Wrath lub Electromancer.
Pick 23 (Grixis Slavedriver): Wolałbym kolejnego Horrora, ale jako late drop Slavedriver też może być.
Pick 24 (Azorius Guildgate): Kolejny fixing. Ten z myślą o Esperze, ale chyba kolejny raz wybrałem nie tego gate'a, którego powinienem.
Pick 25 (Ghostly Flicker): Flicker w moim decku bardzo ważny. Co on robi tak późno w paczce?
Pick 26 (Boros Guildgate): Kolejny potencjalny fixing.
Pick 27 (Spell Pierce): Co najmniej sideboard.
Pick 28 (Night Terrors): Kolejny co najmniej sideboard, ale póki co trzymam w mainie.
Pick 29 (Hanweir Lancer): Lancer potencjalnie może nawet się znaleźć w decku, jeśli skręcę w reda.
Pick 30 (Goblin Electromancer): A Electromancer sugeruje, że to może być możliwe.
Pick 31 (Seal of Doom): Chciałbym Abrupt Decaya, ale nie mam do tego kolorów. Biorę za to - niespodzianka! - kolejny removal, choć Ravena też bym sobie życzył.
Pick 32 (Auger Spree): Sygnet jest opcją, ale z jakiegoś powodu biorę Auger Spree. Trochę chyba liczę na co najmniej splash tego reda. Ale też fajnie mieć świadomość, że nadal mogę skręcić w draftach Modern Masters 2017 w trzeciej paczce i zmienić draftowany deck. Nieczęsto się to zdarza.
Pick 33 (Sin Collector): Potencjalne 2 za 1, dobre z blinkami? Chętnie, chociaż Zombie bardziej bezpieczną opcją, bo to drop za 2.
Pick 34 (Tandem Lookout): Jedyna karta dla mojej talii, ale za to jaka! Z latakami szczególnie dobrze będzie działać.
Pick 35 (Ghostly Flicker): Jest sygnet dimirowy, ale ja chcę więcej bounce'u, więc biorę flickera. Któryś raz też już widzę kontrę, którą też bym chciał z jedną przygarnąć, ale zawsze są ciekawsze rzeczy do wzięcia.
Pick 36 (Dregscape Zombie): Nawet tu! Wolę taniego dropa za dwa, których mi brakuje, niż kartę, która mi nie zablokuje wczesnego naporu. Jak ja chciałbym Wall of Frost lub Kraken Hatchling.
Pick 37 (Izzet Charm): Tym razem charma już biorę. Może ludzie nie cenią tej karty z jakiegoś powodu. Fakt, nie jest wybitna, ale elastycznością nadrabia mankamenty.
Pick 38 (Grasp of Phantoms): Grasp jest bardzo fajną rzeczą w tym secie. Zwłaszcza z innymi blinkami albo gdy opp zatrzyma się na manie.
Pick 39 (Cower in Fear): Zastanawiam się chwilę, ale tu jest jeden pick w zasadzie. Gladiator jednak nie do mojego decku.
Pick 40 (Zur the Enchanter): Właściwie nie wiem czemu tu biorę Zura. Trochę liczyłem na to, że wyłapię jakiegoś enchanta pod to. Trochę że to lata i ma w miarę sensowne statsy. Trzeba był raczej brać Teachingsy jeszcze jedne.
Pick 41 (Gnawing Zombie): Tu już tego dropa za 2 nie odpuszczam. Co tu robi Rampager? O_o
Pick 42 (Traitorous Instinct): I tak niczym innym nie pogram, a instynkt choć średnio pasuje do talii, to zawsze opcją sideboardową jest.
Pick 43 (Mudbutton Torchrunner): Z tych kart najtrudniejszy do zabicia jest Torchrunner, więc go komuś zbieram. Nawet jak się nie spotkamy potem w lidze.
Pick 44 (Ground Assault): Pick bez znaczenia.
Pick 45 (Skyknight Legionnaire): Pick bez znaczenia. W sumie draft nie poszedł źle, ale też do samego końca nie udało mi się tego "ognia" zebrać. Nie mam czegoś, co by mi ten deck wyróżniało na tle innych.
Creatures (12)
1 • Evil Twin
1 • Azure Mage
1 • Mist Raven
1 • Pit Keeper
1 • Phantasmal Image
1 • Deputy of Acquittals
1 • Dinrova Horror
1 • Grixis Slavedriver
1 • Dregscape Zombie
1 • Sin Collector
1 • Tandem Lookout
1 • Gnawing Zombie
Spells (11)
1 • Compulsive Research
1 • Mystical Teachings
1 • Cower in Fear
2 • Ghostly Flicker
2 • Agony Warp
1 • Grisly Spectacle
1 • Night Terrors
1 • Grasp of Phantoms
1 • Crippling Chill
Other (1)
1 • Seal of Doom
Lands (17)
1 • Plains
7 • Island
5 • Swamp
1 • Arcane Sanctum
2 • Orzhov Guildgate
1 • Azorius Guildgate